Velocipéd klub

Nová Paka

"Nejít vpřed znamená jít zpět."
Vegelweide

Trať 51km

POPIS TRASY 51 KM (Převýšení 1395 M)

Po celou trasu nezapomeň sledovat značky na stromech i na asfaltu. Naše značka je bílý kruh se žlutým středovým kruhem !!!

Start závodu je ve Ski areálu Máchovka v Nové Pace. Po zaváděcím okruhu přes náměstí Nové Paky pojedeš do kopce po červené turistické značce (dále jen t. z.), která Tě povede po sáňkařské dráze okolo městské vodárny až na kraj lesa. Kousek za lesem odboč vpravo na polní cestu, po které sjedeš k rybníku Bahňák. Zahradní ulicí (řadové domky) vystoupej až na hlavní silnici a dej se vlevo. Po krátké rovince dojedeš k oplocenému parku, zde odbočíš vpravo na polní cestu a ta Tě povede okolo parku stále rovně přes staropacké letiště až na křižovatku polních cest. Zde odboč vlevo směrem k osamělým stromům, projeď okolo nich a na další křižovatce polních cest odboč vpravo na kamenitou cestu. Kamenitá cesta se po pár desítkách metrů promění v normální polňačku a ta Tě povede až k obecnímu hřbitovu obce Krsmol. Projeď po asfaltové cestě obcí. Pozor na ostrou zatáčku vlevo. Dojedeš k hlavní silnici a dej se doprava. Následuje sjezd dolů. Před mostem před křižovatkou se dej vlevo na lesní cestu. Žlutá t.z. tě dovede až na zříceninu hradu Kumburk. Sleduj značky a nezapomeň ze široké cesty uhnout prudce vpravo na úzkou pěšinu, po které stoupáš až dojedeš na širokou tzv. Máchovu stezku. Dáš se vpravo a dojedeš k malému parkovišti pod hradem Kumburk. Odtud odbočíš vlevo a stoupáš k hradu. Už se nejezdí až nahoru na hradní nádvoří. V místech, kde byla dříve závora k hradu odbočíš vlevo na lesní pěšinu, která se změní v lesní cestu. Ta Tě dovede k chalupám obce Zboží. Zde odboč doprava. Po šotolinové cestě projeď okrajem obce okolo jezírka a na lesní křižovatce odboč doprava. Projedeš výukové lesnické středisko - bývalý lom (tzv. Drtička). Před výjezdem na asfaltku se dej vlevo souběžně s asfaltkou lesní cestou po značkách dojedeš až k osamělé vile nad obcí Újezdec. Zde se dělí obě trasy (34 km a 51 km).

Zde se dej na asfaltce doprava a po chvilce zahni vlevo na úzkou lesní pěšinu do lesa. Jeď po ní, až přijedeš na mýtinu. Projeď vpravo, po pravé ruce máš stále lesík. Dojedeš k hlavní silnici a odbočíš vlevo a pokračuješ chvíli po asfaltce. Než přijedeš k prvním domům v obci, odboč vpravo na polní cestu okolo ohrady s koněm a pokračuj vlevo podél lesa. Pokračuj dál po polní cestě, která Tě dovede k silnici. Pokračuj rovně opět po asfaltu. Před lesíkem sjeď z asfaltky vpravo na zkratku lesní cestou. Vyjedeš opět na asfaltku a pokračuješ až na křižovatku u hostince na Ploužnici. Zde odbočíš vpravo a za železničním přejezdem jedeš rovně. Na křižovatce odbočíš vlevo a pokračuješ pořád do kopce až na vrchol hory Tábor s rozhlednou, kde je umístěna první občerstvovací stanice.

Zde se dej prudkým sjezdem po Křížové cestě. Na louce odboč prudce vlevo a pokračuj po cestě až do lesa a dále do obce Košov. Okolo restaurace projeď bez povšimnutí (dnes nejedeš Tour de Biere) a po červené t.z. stoupej na rozcestí turistických cest. Zde se dej vlevo na zelenou t.z., která Tě nasměruje na zříceninu hradu Kozlov.

!!!POZOR!!! Před a za Kozlovem nebezpečné úseky!!!. Projeď kolem zříceniny hradu. Prudkým trialovým sjezdem se dostaneš na lesní cestu, na které odbočíš vlevo na modrou t.z. Pak pokračuješ vpravo dolů po asfaltu. Před viaduktem odbočíš vlevo a pokračuj stoupáním dále po modré t.z. Po chvíli se přidá žlutá t.z. a po ní pojedeš až na rozcestí k železniční zastávce. Odbočíš vpravo, přejedeš koleje a projedeš obcí Kyje. Po asfaltové cestě pokračuj dlouhým sjezdem po asfaltu až do obce Bradlecká Lhota. Přejeď silnici !!!DEJ PŘEDNOST!!! a za mostkem se napoj na zelenou t.z., projedeš okolo koupaliště a pokračuješ po lesní cestě, která uhýbá vpravo do dlouhého prudkého stoupání ke zřícenině hradu Bradlec, kde se obě trasy opět spojují. Až na hrad se nejede, kvůli problémům s majitelem domků pod hradem Bradlec objíždí trasa zříceninu hradu zprava. Dostaneš se na modrou t.z., po které jedeš kousek z kopce, ale po chvíli odbočíš prudce vlevo na úzkou lesní pěšinu. V den závodu Tě hlídka nasměruje. Po úzké lesní pěšině se dostaneš na širokou cestu a dojedeš k silnici (po levé ruce máš hajenku). Odtud jedeš po silnici vpravo dolů a na křižovatce v zatáčce nezapomeň odbočit vlevo na žlutou t.z. Po mírném stoupání Tě čeká nahoře na kopci další malé občerstvení. Na velké křižovatce lesních cest odboč vlevo, na další křižovatce vpravo. Pojedeš po široké lesní cestě, až přijedeš ke krátkému prudšímu sjezdu. Tady odboč doprava a pokračuj rovně až k tzv. Německé cestě. Po ní pokračuješ nahoru (tzn. odbočíš vlevo). Cesta Tě dovede na asfaltku. Tady odboč vpravo. Pokračuj do obce Zboží, zde nahoře na křižovatce odboč vpravo směrem ke kravínu. Okolo kravína pokračuj stále po hřebenové cestě, projedeš hájkem a stále rovně po louce dojedeš k lesu na cestu, která tě dovede až na větší křižovatku lesních cest, kde odbočíš prudce vlevo na žlutou t.z. Po ní sjedeš na asfaltku, zahneš vlevo, projedeš obcí Stav.

Na křižovatce u hospody pokračuj vlevo do obce Úbislavice. U prvního mostu naproti neohozené haluzně odboč na tento most a pokračuj po asfaltu do kopce. Asfalt se náhle změní v šotolinu. Na křižovatce polních cest se dáš šikmo vlevo. Po louce a dále úvozové cestě přijedeš až na asfaltku a odbočíš doprava směrem ke kapličce. Projedeš obcí Česká Proseč (!!! POZOR PŘI PRŮJEZDU SERPENTINOU NA PROTIJEDOUCÍ VOZIDLA !!!). Za obcí přejedeš horizont, za ním u křížku se dáš vlevo na polní cestu. Po této cestě uháněj vpravo směrem k lesu a stoupej stále nahoru a nahoru, až přijedeš na hřebenovou cestu (Máchovka). Dej se prudce vpravo a po této cestě (červená t.z.) dojeď až k lesu. Jeď dál po červené a na křižovatce lesních cest po kratším sjezdu odboč vlevo. Odtud už dojedeš po značkách až do brány borců na místo startu do Ski areálu Máchovka.